Vypinac - pracka, mycka

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Listopad 10 22:30:51 CET 2014

>Já to kdysi taky mìøil na na¹í u¾ hodnìletité praèce Philco Softline.
>Proto¾e jsem ji nìkolikrát vytáhl hrobníkovi z lopaty, tak k ní mám
>velmi citový vztah, tak¾e se bojím, ¾e ji u¾ budu muset spravovat
>do smrti, její konec bych nezvládl.

:-)

No a kvoli tomuto treba kupovat sunt, ako sme kupili my. Ale je fakt, ze
takato starostlivost sposobuje citove vazby... :-D

>program 30 stupòù cca 0.4 kWh
>program 40 stupòù cca 0.7 kWh (pøesnì 0.68 kWh)
>program 60 stupòù cca 1 kWh (pøesnì 0.96 kWh)
>program 80 stupòù cca 1.7 kWh (pøesnì 1.73 kWh)
>jen odstøedìní cca 0.02 kWh

Tych cca 1kWh na pranie znamena asi 15 centov (asi 4 Kc, ak dobre pocitam).
V tom obchode bol rozdiel medzi drahsimi a lacnejsimi modelmi tak 200-300
euro. Ten drahsi model povedzme ze usetri polovicu energie (celkom iste
neusetri, ale nech), a povedzme este raz tolko penazi na usetrenej vode a
tych sajrajtoch co sa do toho leju (to asi tiez nie, ale nech), t.j.
usetri 15 centov na pranie oproti lowcostu. To je asi 1500-2000 prani; pri
150-200 praniach za rok to je 10 rokov.

OK, niekto moze namietat, ze ten lowcost sa mi rozpadne skor, ale silne
pochybujem, ze by to bol taky dramaticky rozdiel. Ako to tu pocuvam v
konfere, kazi sa vsetko do radu, lacne, drahe.

Jasne, su aj ine faktory, toto su len take sedliacke pocty.

wek