Re[2]: Praktické výrobky 3D tiskáren

Martin Locker locker na vosrk.cz
Sobota Listopad 8 14:06:57 CET 2014

Zdravím,

již jsem k tématu zda tisk, či obrábění svůj názor vyjádřil. Ale abych se trošku pochlubil, tak jsem pár postřehů k 3D tisku sepsal (http://robotika.vosrk.cz/articles/rebel/cs), tedy hlavně to nové v závěru.
Zde je dost názorně vidět, že ta výroba na CNC je časově dost náročná právě na přípravu. Dělám na CNC už 20 let (hrůza), takže si myslím, že už něco umím. Ale než najdu vhodný kus materiálu, upnu a seřídím nástroje (tedy ty, které se nepoužívají denně - např. fréza 2mm) tak to holt chvíli trvá. Vlastní příprava programu není až tak náročná (kdysi jsem žákům tvrdil, že je to tak čtvrtina přípravy
výroby, dnes už jen 10%).
Pokud bych ty díly skříně převodovky měl frézovat, tak by to trvalo odhadem 3 hodiny (a to bych ty sloupky určitě nedělal v kuse s tou deskou).
Takže s příchodem 3D tisku se mi otevřely nové možnosti, ale jak jsem již předeslal je nutné zvážit, zda se to na danou věc hodí.

Martin Locker