Vypinac - pracka, mycka

Sobota Listopad 8 08:54:15 CET 2014

Dobré ránko,

	já mám takový normální vypínač použitý u počítače už docela dlouho,
tedy několik měsíců, možná přes rok, a funguje to k plné spokojenosti.
Jedním vypínačem na zdi tak zapnu všechny zásuvky u počítače a tak se to
celé zapíná jedním úkonem. No a počítač je v BIOSu nastavený tak, že se
po obnovení dodávky proudu sám zapne :-)

	Měla jsem původně strach, že se vypínač rychle zničí nabíjecími proudy
spínaných zdrojů, ale je vidět, že to funguje dobře. Vlastně se to chová
podobně, jako spínání klasické žárovky.

	U pračky bych také neměla strach, vy kontakty u ABB jsou docela
robustní a navíc předpokládám, že se pračka nebude vypínat při praní,
ale až po doběhnutí programu. Na vypínačích jsou většinou uváděné
proudy, které smí vypnout, ale už jsem někde viděla i vypínač (nebo
relé???), kde byl uvedený proud, který smí vypínat a proud, který smí
maximálně přes kontakty protékat, ale ten se již nesmí vypínat, protože
poškozuje kontakty.

	Jinak pračky mají topná tělesa kolem 2000 W, ještě jsem neviděla
takovou, která by měla více. Neříkám, že nejsou, ale nesetkala jsem se s
ní. A to jsem pračku vybírala i podle tohoto parametru, protože by
rychleji ohřívala vodu a protože máme rozvod udělaný tak, jak má být,
čili pračka má svůj vlastní jistič, tak by se to hodila.

	Takže můj názor je takový, že bych vypínač pro světla klidně použila i
pro pračku. Rozhodně s větším klidem, než ty krabičky na vložení mezi
zásuvku a šňůru, které tu někdo doporučuje.

Saša Svobodová