Jak odstranit oxidaci z kontaktů a z destičky pcb

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Listopad 7 21:11:28 CET 2014

Na silikonový olej bych zrovna nespoléhal, ten po čase z toho udělá
mrtvolku, jak naleze do nějakých kontaktů (a on skuetčně naleze, je to
mrcha). To už raději nějakou lithiovou vazelínu ve spreji. Silikonový olej
je dobrý tak akorát na kožené rukavice. Kdysi jsem si s ním namazal bláhově
vzduchovku a divil jsem se po chvíli, proč je to natahování takové drsné
jako by to tam vevnitř bylo z betonu.

----- Původní zpráva -----
Od: "Vladimír" <newlad na centrum.cz>

  Hurá, foták funguje!!! Jak k tomu došlo: k mechanickému očištění jsem
použil malý kousek odsávací licny v peanu, jako měděný štětec. Na
chemickou očistu jsem jako první zvolil zminovanou citronovou stávu.
Oproti kyselině citronové, rozpuštěné v destilce mnohem lépe ulpívá a
drží na potřebných místech. Několikrát natřena celá deska i kablik. Po
cca hodině důkladné očištění destilkou a na závěr důkladný oplach IPA,
jemně vyfoukáno stl. vzduchem a fénem vysušeno. Na konec prostříknuto
silikonovým olejem, odsáty jeho přebytky a zpětná montáž.
Ještě jednou děkuji všem za dobré rady, před dvěma dny jsem to viděl
hooodně černě.
Vladimír