Re: Praktické výrobky 3D tiskáren

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Pátek Listopad 7 16:20:32 CET 2014

Hej, to LPG som tu riesil ja.
Poradilo sa mi urobit relativne pekne vyzerajuce mriezky
http://imgur.com/7ZxRrCy (odstripovane SM vlakno, ma priemer 125um) ta
oblast na konci je to o co islo. Je to na konci odlomene, co bol
hlavny problem - vlakno bez primarnej ochrany je samo o sebe dost
krehke, po "zapise" este viac. Asi polovicu zapisanych mriezok sa mi
podarilo zlomit pri manipulacii. Druhy problem bol, ze som mal k
dispozicii pomerne uzkopasmovy spektralny analyzator (1510-1590nm -
inak, finalny plan bol nepouzivat drahy profi spektralny analyzator,
ale jeho lacnejsiu obdobu vytlacenu na 3D tlaciarni.), takze som sa
musel periodou mriezky a pozdlznym tahom na vlakno trafit do spravnej
oblasti. Myslim ze na jednej vzorke sa mi to podarilo a na spektre som
vytvoril drobny (len niekolko dB) dip. Experimentovanie bolo ale dost
zdlhave - bolo treba skusat kombinacie periody zapisu, poctu
zapisovych oblasti aj tahu na vlakno, z toho mi kazda druha vzorka
rupla a nosil som si to do prace premerat. Myslim ze ku koncu som uz
tomu zacinal prichadzat na kobylku, ale moj projekt nepostupil do
dalsieho vyradovacieho kola v conteste, kde som sa zucastnoval, takze
moja motivacia drobatko opadla.

Ale kazdopadne pekna zabavka na vecery a vikendy.