Re: 3D tisk versus fréza

Čtvrtek Listopad 6 23:47:54 CET 2014

Ja bych to jeste zobecnil - nejen co potrebuju vyrobit, ale mozna jeste vyznamneji
kdo jsem.

3D tiskarna je mnohem vic pro programatory, kteri nerozumeji strojarine.
"Naprogramuju" si soucastku a ona "vznikne". Mozna nebude dokonala ale hlavne vubec
bude.

Naopak, kdo rozumi strojarine, dokaze s CNC cudesa a 3d tisk je pro nej v mnoha
pripadech nezajimavy (omezeny material, nepresne atd. atd. jak to tu psali jini).

Pri 3d tisku je to vicemene vsechno z plastu, s "klasickym" obrabenim muze byt mnoho
jinych (predevsim pevnejsich) materialu.

Ke zprovozneni 3d tiskarny je krome za ouplnku stribrnym nozem rezaneho pelynku a
spousty dalsi magie (= rozumej nastaveni konstant) potreba uz jen filament, pro CNC
je zase treba mit zasobu materialu (OK, to je filament taky, ale ubiracim obrabenim
se oproti tavenemu pridavani da pracovat s vetsi siri materialu). A hlavne navic
jeste jsou potreba ty nastroje - vrtaky, frezky a ty se v rukach neznalce nici
rychlejc nez se lame tuha v tuzce. A k tomu zkusenost na co co pouzit. Kdyz to umis,
je to sranda, kdyz ne, je to pruser.

David Obdrzalek

PS: Ja jsme spis ten programator a docela zavidim tem, kteri vedi, co vzit do ruky.