Re: 3D tisk versus fréza

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Listopad 6 22:18:58 CET 2014

Původní zpráva ze dne 6.11.2014 od Michal Gregor:

> Uz tady dloho nebyl 3D tisk :-)

No jo :-)

> Vcera se vedla v hospode diskuze pro pouzivat 3D tiskarnu - neni
> lepsi a rychlejsi to vyfrezovat na CNC masine? Dokaze to nekdo
> nezaujate porovnat?

A k čemu jste došli?

Za mě - nedá se to tak jednoznačně říct. Ale asi takhle, když to
uděláš na CNC mašině, můžeš si zvolit i materiál, který pro 3D tisk
není, můžeš jet i z kovu apod. A získáš vyšší pevnost toho materiálu,
bude z jednoho kusu.

Na druhou stranu, do CNC frézky nejdříve musíš vložit nějaký ten
materiál, tedy musíš koupit kus materiálu, abys měl co opracovávat. To
na 3D tiskárně nemusíš, tam dáš cívku plastu pořád tu stejnou. Teď
hned si to chceš vytisknout a nečekáš týden na plastovou desku nebo
kostku, abys vůbec mohl začít.

Pak také CNC frézku bys musel mít hodněosou, abys dokázal udělat to,
co uděláš tiskárnou, měnit spousty fréz apod. A potom to upnout jinak
a zase frézovat. No a 3D tiskárna umí tisknout i dovntř, co si
usmyslíš, tedy výplň.

Dále, 3D tiskárnou můžeš tisknout i měkké pružné plasty, které budeš
hodně špatně opracovávat CNC frézkou, volbou výplně si určíš měkkost.
Viz moje fotka na Google Plus nebo Facebooku profilů Zahradník se
baví, kde jsem vytiskl pneumatiku. A brzy bude také video, jak se
tiskne z flexibilního plastu.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem