10MHz z 16,384MHz ?

balu@home balu na k-net.fr
Čtvrtek Listopad 6 10:03:51 CET 2014

> Sucasne, alebo sa medzi tymi modmi nejako prepina?
>
> Nemas na toto nejaky odkaz na literaturu, na vecerne citanie? :-) Dakujem.

kmitaju vsetky sucasne. Jeden krystal, pripojeny na tri nezavisle
oscilatory, kazdy budi iny mod. Vystup su tri nezavisle harmonicke, a
pointa je v tom ze kazdy mod ma ine tepelne zavislosti. Signaly sa potom
medzi sebou zmiesavaju. Vsetko relativne, takze sa elegantne
vykompenzuju vsetky absolutne chyby.

Skus napr. toto (z KRE) Investigation of Self-Temperature-Sensing of
SCCut with Simultaneous Excitation of Two Higher Overtones in Dual-Mode
Crystal Oscillator
http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=4622982

Mam ale pocit ze je to publikovane (je ciarka) a velmi dobre zamknute
(publikovane v casopise, dalsia ciarka), aby si to nahodou niekto
neprecital :-)

> Primarne je to IMO toto konkretne nedostatok podnetu z priemyslu, ci ineho
> konkretneho ciela (ako je to u vas). Akademika nema co dokopat k
> dotiahnutiu veci a rad sa zamota v nejakej vedlajsej zalezitosti.

podnety by aj boli. Len nereaguju :-) Dokonca ja sam som im jeden
zaobstaral. Isli sme navstivit pana, ktory je sefom sympozia o presnom
case a jeho firma zasobuje cely svet oscilatormi uz vyse 30 rokov.
Vravel ze technologiu pozna a ma zaujem spolupracovat. Poziadal
vyskumnikov o konkretne udaje. Od navstevy o nich samozrejme nepocul :-)

> Ale toto je na debatu na hw-listovici (20.12, pizzeria Emilia v Ivanke,
> napriklad?)

velmi rad. Pisem si do kalendara.