10MHz z 16,384MHz ?

gatilo gatilo na centrum.cz
Čtvrtek Listopad 6 09:51:03 CET 2014

 6.11.2014, 9:32:58

Mereni teploty krystalu a nasledne dopocitani skutecne frekvence podle
teplottni krivky se uz hezkych par let dela dokonce i v naramkovem
provedeni, tzv super-Quartz. Je to nejmene o rad presnejsi, nez
obycejny Quartz.
Kdyz jsem trochu hledal info kolem presnych napetovych referenci,
narazil jsem na jev nekdy oznacovany "teplotni hystereze".
Strucne, drzim referenci na nejake teplote a ona ma nejake napeti,
vypnu stroj, necham vychladnout, zapnu stroj, nahreju na stejnou
teplotu jako pred tim, ale napeti je o kousek jine.
Nejpresnejsi napetove normaly se nikdy nevypinaji, kdyz neni sit,
treba behem prevozu ke kalibraci, jedou na aku.
I kdyz fyzikalni pozadi u napetove reference je jine nez u xtalu, IMHO
tam podobny jev nastane take.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz