OT Re: robosi...

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Středa Listopad 5 14:49:15 CET 2014

To mrazenie sa pouzivalo aj pri stavbe pristupovej sachty ku buducemu
experimentu CMS v roku 2000. Ma priemer asi 20-30 metrov a je hlboka
radovo 120m. Tiez problemy s vodou, tak sa navrtali diery a mrazilo sa
na -25 kvapalnou solankou. Potom sa uz len bagrovalo a betonovalo :-)

http://cms.web.cern.ch/news/massive-underground-excavation

tu je vidiet mraziace potrubia
https://mediastream.cern.ch/MediaArchive/Photo/Public/2000/0005005/0005005_09/0005005_09-A4-at-144-dpi.jpg