robosi...

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Středa Listopad 5 10:19:02 CET 2014

chcel som tym povedat, ze mnozstvo dani, ktore sa po celom svete vybrali
na technologiach, ktore boli vyvinute v CERNe vysoko presahuje clenske
prispevky.
Vid. cele odvetvie postavene na webovych technologiach, pocitacove
farmy, masivne spracovanie dat, polovodicove detektory ziarenia, rozne
medicinske diagnosticke a zobrazovacie technologie, technologie
suvisiace so supravodivostou, solarne panely, rekuperacia energie v
elektrickych systemoch, rychle vzorkovacie osciloskopy, priemyselna
automatizacia na obrovskej skale, prenos presneho casu po zemi bez
pouzitia satelitov a mnozstvo inych.
Niektore technologie su bocne produkty, a postupom casu by ich urcite
vyvinuli aj inde. Ale investovali sme do toho prvi a vyvinuli funkcne
produkty a technologie. Investovali do priemyslu a naucili ho robit high
tech produkty. Teraz profituju zo ziskanych znalosti a vyrabaju veci pre
inych zakaznikov.
b.