STM32F030 podtaktování

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Listopad 5 08:54:23 CET 2014

Toto je pokracovanie z
https://my.st.com/public/STe2ecommunities/mcu/Lists/cortex_mx_stm32/Flat.aspx?RootFolder=%2fpublic%2fSTe2ecommunities%2fmcu%2fLists%2fcortex_mx_stm32%2funderclocking%20STM32F030&FolderCTID=0x01200200770978C69A1141439FE559EB459D7580009C4E14902C3CDE46A77F0FFD06506F5B&currentviews=40

(JS: ja tie debilne linky sem davam zamerne, aby to iritovalo pritomnych -
mozno sa medzi nimi najde napr. vplyvny zakaznik ST, ktory im dokaze
vysvetlit, ze treba zacat tym, ze vyrazia manazera zodpovedneho za nakup
toho paskvilu od M$).

>PLL má omezení. Nelze dát libovolný
>RCC_CFGR2_PREDIV1_XXX, PLL nevystaví flag, ¾e je ready.

Toto bol povodny problem pana kolegu Osmancika: krystal 8MHz, PREDIV v
RCC_CFGR2 nastaveny na >4, a PLL ready sa nikdy nenastavi, aj ked vystupna
frekvencia PLL je nad 16MHz - t.j. vsetko z datasheetu sa zda byt
dodrzane...

Este pana kolegu poprosime o minimalny ale kompletny zdrojak, ktory
demonstruje problem. Ste si isty, ze mate nastaveny PLLSRC na HSE/PREDIV a
nie na HSI/2?

>Je zvá¹tní, ¾e excelovský konfiguraèní tool na mì øve a nenechá nastavit
>hodnotu externího krystalu men¹í ne¾ 4MHz.

Na tomto nic zvlastne nie je - pozrite sa znova do datasheetu, tentokrat
tabulka 31 "HSE oscillator characteristics".

>Pokud ve wizard módu nechám default krystal 8MHz, tak nastaví prediv=2 a
>pllmul=2
>co¾ vychází na PLL multiplier output clock=8MHz - není to v rozsahu 16 -
>48MHz. Z toho jsem lehce zmaten.

To je co za wizard? Cube? Tak to nie je ziadne prekvapenie... :-(  Zahodte
ho, a pouzivajte kombinaciu RM + datasheet + rozum.

wek