10MHz z 16,384MHz ?

Úterý Listopad 4 23:25:10 CET 2014

Když to tady sleduju - někdo chce jen "nějakých" přesných 10MHz a někomu
jde o spektrum a fázový šum. Komu o ten šum až zas tak nejde a neměl
potřebu se s tím zabývat, tomu stačí ten LC oscilátor pověšený na PLL.
Kdo to chce spektrálně čisté, holt tam musí dát krystal a může ladící
napětí měnit dostatečně pomalu. Možná i kvalitní krystal a oscilátor s
nízkým šumem.

Dělal jsem generátor synchronizovaný na nosný kmitočet DCF77.
http://vaelektronik.cz/dcfgen.html
Má to své problémy, třeba změny "vzdálenosti" vysílače podle toho,
jestli se signál šíří přízemní nebo prostorovou vlnou. Pokud oscilátor
nemá termostat, pak ještě rychlost doladění musí musí být dostatečná
vzhledem k rychlým změnám teplot (otevření okna). Nemůže to mít takovou
krátkodobou stabilitu, jako oscilátor zavěšený na GPS. Ale aspoň se to
synchronizuje průběžně. Nedokážu si  představit, jak musí po vteřině
skákat kmitočet nějakého méně stabilního oscilátoru synchronizovaný na
1pps impulzy.

Anděl