Cip s MAC adresou pro Arduino

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Listopad 4 17:02:29 CET 2014

Stálo by to za pokus.
Větší problém by nastal, pokud by se pak IP adresa přidělovala pomocí DHCP,
protože ten by zřejmě přidělil stejnou IP adresu. A to už by komunikujícím stanicím
(na rozdíl od stejné MAC) zřejmě vadilo. I když ani to není úpně jisté, protože při
příjmu by prostě stejné pakety dostávaly obě stanice. Pokud by na jedné probíhalo
nějaké TCP spojení, tak by pakety, došlé na druhou stanici, zapříčiny vyslání RST.
Ale od té spráné stanice by vysílající dostal ACK, tak je otázka, jak by s tím naložil.
Záleželo by asi, jak je napsán IP stack.

Jinak pokud byste si MAC generoval náhodně a vynechal oficiálně přidělené rozsahy,
tak by jste se teoreticky neměl nikdy trefit. A pokud byste se trefil (pravděpodobnost
deset na mínus moc velké číslo), tak jen proto, že ta druhá stanice má taky nějaké náhodné
číslo. Ale když má náhodné, tak se s nim klidně může trefit i do toho Vašeho "oficiálního".

PL
  ----- Original Message -----
  From: Pavel Hudeček
  To: HW-news
  Sent: Tuesday, November 04, 2014 4:46 PM
  Subject: Re: Cip s MAC adresou pro Arduino

  Velmi nepravděpodobná kolize náhodné MAC může být zajímavá, řekl bych, že část switchů se k tomu postaví tak, že budou příchozí data posílat jen tomu, kdo poslední data odeslal. Tedy klasické naprosto záhadné problémy se sítí. Možná by bylo zajímavé na tomto principu udělat nějaké škodítko: Bude chvíli poslouchat a pak si záměrně zvolí kolizní MAC, např. s adresou DHCP serveru, nebo brány:-)

  Jinak mám dojem, že je i nějaký rozsah pro vlastní MAC a myslím, že začíná bytem 2.

  Nejvíc se mi líbí ten AT24MAC402? za 2.70,- na farnellu.

  PH

  Od: Petr Labaj <labaj na volny.cz>

    MAC má 6 byte. I když se nedá využít plný rozsah, tak myslím, že
    v případě náhodného generátoru pravděpodobnost kolize se stejnou
    MAC v rámci jedné L2 sítě bude o dost menší, než že do Vás uhodí
    blesk a v téže chvíli Vás přejede tramvaj.
    A pokud při generování ještě vynecháte oficiálně přidělené rozsahy,
    tak kromě blesku a tramvaje by Vás v téže chvíli ještě dodatečně
    musel přejet obrněný transportér.

    A co se stane? Asi nic dramatického. Bude-li v sítí nějaký hloupý
    switch, tak to pravděpodobně dokonce bude fungovat. Bude-li
    tam nějaký přemoudřelý, tak bude hlásit alerty.

    From: "Jaromir Sukuba" <jarin.hw na gmail.com>
    Moze byt MAC adresa nahodne cislo?
    Odpoved je zrejma, ale taka cvicna otazka: co sa stane, ak sa na
    jednej LAN stretnu dve zariadenia s rovnakymi MAC?

  =