budik pro prvnacka

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Listopad 3 19:39:08 CET 2014

TV dětem nedávat a tchýni to vysvětlit, aby jim ji náhodou nedala někdy na
vánoce. Budete sice za blba, ale jsou to vaše děti, ne její.

arduino je v pohodě, málo to žere (3.3V verze), na jednu 18650 vydrží jet
fakt hodně dlouho. Displej - I2C modul s LCD Nokia 5110, žere taky
zanedbatelně. Doporučuji hodinový modul DS3231, ten fakt budete nastavovat
jednou za hodně dlouho.

Na vývoj arduino nano, na ostré nasazení pak sériový interface a arduino pro
mini. 3V3 verze mají výhodu že nepotřebují level translator na 3V3
periferie. aliexpress: arduino nano, pro mini 3.3V, sound module a najdte si
prodejce co má dodání za 39 dní, do dvou týdnů to budete mít doma (teda
většinou). Ti co píšou 60 dní, tak to skoro ty 2 měsíce fakt půjde.

Nejvíc času zabere kvalitní knihovny - některé jsou velmi staré a potřebují
upravit na novější IDE, ty nové (na prvních místech vyhledávačů) nebývají
tak dobré. A pak už jen najít odpichovací řešení podobného problému,
podotýkám, že většinou je to hrůza.

Nedávno jsem udělal děckám zkoušecí kalkulačku, která nikde jinde na webu
není

http://forum.arduino.cc/index.php?topic=275248.msg1938244

Je u toho fantastická knihovna na rotační enkodéry (a že jsem ji fakt hledal
dlouho) - proto  jsou tam taky dva, ale mohly by být i tři, čtyři, pět....

Už je v tom taky hudební nástroj (pípátko), jede v C-Dur jedním z enkodérů,
no možná tam ještě udělámvolbu tóniny. I nad budíkem jsem uvažoval (s tím
dallasem), ale nejvíc prostoru zaberou vevnitř dráty a jako otec jistě víte,
jak by se dítě cítilo, kdybyste mu vyměnil hračku na kterou si už zvyklo za
větší.