Re: Úsporné zářivky

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Pondělí Listopad 3 17:55:40 CET 2014

> Teraz pride co ma zaraza. Ked tam niekto hodi ziarivku, alebo usporku, tak
> sa na 99% rozbije. A vsetky vypary a jedovaty prach sa uvolnia rovno na
> zbernom mieste. Toto nikomu nevadi :-)

Dovolil bych si nekolik nepatrnych poznamek

1. Amalgamove plomby jsou dodnes povazovany za nejlepsi material - obsahuji
2% rtuti a NIKDY  u zadneho zaplombovaneho nebyla zaznamenana hladina rtuti
nad hygienicky limit - z plomb.
2. Paralelne se zakazem zarovek / tlakem na rtutove zarivky byly zakazany
rtutove teplomery a tlakomery - jedine opravdu spolehlive pristroje
fungujici bez vetsi udrzby a kalibrace i v prostredi podfinancovaneho
zdravotnictvi.
3. Ani zdravotnici kteri cely zivot vysedavali v ambulanci s tonometrem kde
je nejmene 50g rtuti nikdy nemeli otravu.
4. Kdyz uz jsme u tech recyklacnich kontejneru - luminofory - jsou daleko
vetsi svinstvo.

A na zaver - vsichni manipulatori verejnosti velice zneuzivaji radikalniho
rozdilu v toxicite kovove rtuti a jejich soli - ktera je o 3 rady rozdilna v
neprospech soli ...

Zdravi Petr Kubac