Vzorkovanie a fazovy sum (uz ked sme u tych oscilatorov)

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Listopad 3 12:22:39 CET 2014

nebude to tím, že je to sigma-delta?

----- Původní zpráva -----
Od: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>

>Na kazdej lepsej univerzite sa uci, ze kvalita vzorkovacich hodin priamo
>ovplyvnuje kvalitu navzorkovaneho signalu. Cim je vacsi fazovy sum
>hodin, tym horsi je efektivny pocet bitov prevodnika a sumove pozadie
>navzorkovaneho signalu, podla vztahu 6, obrazky 3 a 4 z app note
>http://www.analog.com/static/imported-files/tutorials/MT-007.pdf

No ano, ale druhy faktor, ktory v tej rovnici je, je vstupna frekvencia. No
a vybral si just taky priklad, kde ta je velka... :-)
To nevadi, ale ak to ma byt nazorne, treba to spomenut.

>Nasledujuce obrazky krasne ukazuju rozdiel medzi vzorkovanim kvalitnymi
>hodinami a menej kvalitnymi hodinami. U menej kvalitnych hodin su v
>spektre fazoveho sumu diskretne ciary, harmonicke radovo 700Hz, ktore su
>aj 40dB nad sumovym pozadim.
>
>Integrovana delicka TLK nieco od TI:
>http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/k_TLK.png

Co je v tomto pripade primarny zdroj hodin? Preco je "zakladna" frekvencia
tych ciar prave 700Hz? A preco v tom grafe vidim tie velke peaky kazdych
cca 0.7ms, to mi vychadza na 1.4kHz (t.j. dvojnasobok tych 700Hz) a just
tam vidim v tom spektre vyrazne mensi peak, preco je to tak?