em::blocks - zkuste

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Sobota Listopad 1 15:32:16 CET 2014

Dobry den,

dovolim si v tak vyznamny den ako je pamiatka zosnulych, svatych, teda po
novom sviatok vsetkych duchov, strasidiel a inych tekvicovych lampasov,
zareagovat na Vas jeden odstavec a rozviest jednu technicku teoriu...

Pro mě z toho opět plyne závěr, že jsem člověk typu RISC, a tak
> [...]
> A podobně jako se navzájem přizpůsobí lidé co spolu žijí, a prý
> i psi přeberou základní vlastnosti svých pánů, tak i můj počítač
> prostě CISC nástroje nechce. Po instalaci se to GDB jednou spustilo,
> i když nedebugovalo. Po nastavení parametrů prostředí pro použití
> Makefile (na nic jiného jsem nesahal) to GDB přestalo fungovat,
> a po navrácení původních změn zpět už pořád nejede.
>
> Ach jo, takže další pokus o přechod na krásná, barevná a blikavá
> okýnka nevyšel. Já to pravidelně tak 1-2x za rok zkusím, ale dopadnu
> vždycky stejně. Takže další pokus zase někdy v létě.   :-(

No dovolil by som si na tomto mieste poukazat na dva pripady, ktore sa tu v
konferencii teraz objavili. Prvy je ten modul, co ho tu teraz vsetci
testujejete, jednym ide - inym zase nie. Vsetci robia to iste, co je
napisane v manuali s roznym vysledkom... Druhy taky priklad je tento Vas
problem s debugerom v IDE. Vsetci robite to iste, teda nainstalujete a
pustite. Opat s roznym vysledkom, jednym funguje perfektne a druhy sa mozu
aj zblaznit...

Ja by som zacal tym, co vsetci dobre pozname, teda architekturou roznych
tych procesorov a vybral by som taky typicky stary procesor Intel 386. Ked
si prestudujete cely manual, tak v jednej z poslednych casti sa dozviete,
ze tento procesor ma dva zakladne mody a to supervisor a user mode. Ten
user mode vsetci dobre pozname, avsak o tom supervisor mode sa moc toho
clovek nedocita... Ale v podstate, tento mod umoznuje za behu programu
menit jeho parametre v pamati a tak podobne. Aspon tak som to onoho casu
pochopil, ked som v ramci mojho samostatneho studia studoval manual od
sudruhov z NDR. Dalsi point mojej teorie by som postavil na tom, ze
prepinanie medzi jednotlivymi modmi procesora sa deje
nastavovanim/nulovanim nejakeho bitu v nejakom config ci status registri.
Teda ostava uz len ten tajomny sposob, ako ten bit nastavit/nulovat... Na
to aby sme pochopili toto tajomstvo viery, by som si zobral na pomoc teoriu
emc. To dnes uz tiez vsetci studuju a nie je to nic nove, co by bolo
zakryte temnym ruskom tajomstva. Takze pre studovanych to je uplne normalna
vec, ze prepnut nejaky bit ide aj bez toho, aby ste ho prepli
klavesnicou... No a male jednoduche dieta Vam vo svojej detinskosti povie,
ze take jednoduche a Vy to neviete a bude sa nad Vami cudovat, ze taky
studovany a nevie zakladnu vec.

No a kedze tu v konfere je iste nezanedbatelne percento byvalych
prislusnikov, konkretnu realizaciu tej ci onej "featury" nebudem rozoberat.
Za prve ja som to nikdy na vlastne oci nevidel, a za druhe nepotrebujem to
k svojmu zivotu. A potom byvali aj tak nikdy pravdu nepovedia a vzdy budu
zatlkat...

Ja budem len vzdy nadavat, ze ktory blbec to ci ono programoval, divit sa
nad tym, ze preco mi pod oknami a na nasej ulici vykrikuju poulicni
krikluni, co prave robim doma na pocitaci a tak podobne... Nemusite mat
strach, pravidelne kazde rano si dam tabletku na to, aby som zase moc
nemyslel, ked nemam rukolapne dokazy. :)))

A.

p.s.: Ospravedlnujem sa, ze moj prispevok ide trochu inym smerom, ale
snazil som sa drzat na sviatok "vsetkych duchov" technickej stranky veci...