em::blocks - zkuste

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Listopad 1 15:14:13 CET 2014

Já moc debug nepoužívám, raději ladím metodou pokus-omyl-zamyšlení se.
Ale občas se to přece jen hodí. A tady může být GUI docela přijemné.
Přece jen je fajn při krokování vidět najednou zdroják v C, přeložený kód
a k tomu sadu sledovaných proměnných.

Já netvrdím, že integrace musí být zrovna do IDE. Mně by stačil jakýkoli
použitelný grafický frontend, např. ten zmíněný Insight. Jenže žádný udržovaný
univerzální frontend neumím najít.

Nejlíp to mají myslím vyřešená IDE nad Eclipse, která používají rozhraní MI.
Ale protože jsou to mastodonti, navíc v supermastodontní Javě, tak tady pro
mě rozhodně cesta nevede.
Takže zatím pořád zůstávám u těch pár příkazů GDB, psaných ručně v konzole.

PL

*********************************

From: "Miroslav Mraz" <mraz na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, November 01, 2014 2:23 PM
Subject: Re: em::blocks - zkuste

Co se týká integrace GDB do IDE není to podle mě dobrý nápad. Jednak GDB
na to není stavěno (nemá dobré API, dál bych to nerozváděl), a pak pokud
musím debugger použít, mám nějaký problém a tedy potřebuji aby vše nad
tímto problémem fungovalo pokud možno spolehlivě a transparentně.
Řetězec Target - STLink - OpenOCD - GDB - IDE je poměrně dlouhý a do
spolehlivosti má dost daleko. Asi to lze vylepšit nahrazením OpenOCD
pomocí STLinkGDB (komunikace by měla fungovat lépe), lze jej zkrátit
tím, že na místo STLink - OpenOCD použijeme třeba Blackmagic, ale co je
hlavní, vždy se z toho snažím vyloučit to IDE. Naučit se těch pár
příkazů gdb zase není taková práce a věřte, že se vyplatí.