Notebook DELL Latitude E6400, Port Replicator PR02X a sériový port

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Listopad 1 09:26:37 CET 2014

Zdravím,
  OS je Linux. S ním celkem umím a mrzí mne, že zrovna toto nefunguje,
jak by mělo. Zjistil jsem ale poměrně použitelný workaround. Na
"prošťouchnutí" portu stačí NB uspat do RAM a zpětně probudit. Takže
není problém, stačí mi po vložení zaklapnout víko, počkat, až PWR led
začne blikat, otevřít, a port jede. Nemusím tedy rebootovat a problém
se jeví vyřešen, uspání a probuzení dohromady zaberou méně než 10
sekund.
  Ještě pro informaci - jak je v mém případě zvykem, kernel je
kompilován optimalizovaně právě pro tento notebook, mám tam i věci jako
je "DELL WMI extras" a podobné, ale je možné, že mi ještě chybí nějaká
userspace utilita, která by to podchytila. Normální acpid samozřejmě
běží, ten odchytává, co má (tj. systémová tlačítka, zavírání/otevírání
víka, zapínání/vypínání adaptéru, reportuje stav baterie atd.), ale
právě vyjmutí/vložení z replikátoru vidím jen jako odpojení/připojení
adaptéru :-(, zdá se, že ACPI BIOS nic jiného nereportuje.
  Zdraví Pavel