Notebook DELL Latitude E6400, Port Replicator PR02X a sériový port

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Listopad 1 08:13:41 CET 2014

Zdravím,
  měl bych dotaz na následující:
  Soustava uvedená v předmětu disponuje hardwarovým sériovým portem
v "dokovací stanici" (odborně "Port Replicator"). Ten vidím v operačním
systému jako COM1. Aby však fungoval, musí být operační systém nabootován,
když je stroj vložen v replikátoru. Jakmile jej z replikátoru vyjmu, OS
nevidí žádnou změnu - port je stále přítomen, lze jej otevřít a posílat
data atd. Nu a problém je, že když jej do replikátoru opět vložím, opět
OS nezaregistruje ohledně tohoto portu žádnou změnu, ale data již téci
nezačnou, konektor je mrtvý. Ostatní porty na replikátoru (ethernet, USB,
Video...) to nedělají, jen ten serial se takto ošklivě chová a po pravdě
řečeno ten byl pro mne jedním z důvodů, proč ten replikátor (samozřejmě
poměrně levně na Aukru) vůbec kupovat. Ještě jsem nezkoušel paralel, tam
bych též potřeboval, aby fungoval i po vyjmutí/vložení.
  Jak jsou vůbec ty sériové porty u tohoto notebooku řešeny ? OS mi vidí
3 sériové porty - 2 na standardních adresách (3F8, 2F8) a třetí na adrese
EF88. Všechny jsou detekovány jako standardní UART 16550A. Kam vůbec
vedou, když konektor je tam jen jeden, a to jen ten na tom replikátoru ?
  Zdraví Pavel