RTC: hodiny k pocitaci na USB

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Čtvrtek Květen 29 23:40:55 CEST 2014

Dne 29. května 2014 22:08 Aleš Filip <nostromo na khnet.info> napsal(a):
> Pokud budeš chtít použít to řešení s Arduinem, tak zapomeň na DS1307.
> Rozchází se naprosto šíleně, a nevydrží běžet 14dní v kuse. Použij raději
> DS3231. Ovládání má stejné jako DS1307, ale jde dost přesně a dlouho.

Diky za tip, to jsem nevedel. Modul s DS3231
http://www.ebay.com/itm/281163978761 je za 40Kc, takze ho rad pouziju.

Dne 29. května 2014 22:14 Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz>
napsal(a):
> nebo stm32fneco, ted jsem to vytahnul po pul roce z supliku a odchylka 20s
> (krystal z ebay, cr2032 a zadna kalibrace...)

Myslenka pouzit ARM se mi libi. Co jsem uz driv porovnaval ceny 8
bitoveho ATmega328 v Arduinu a ARM, tak za +- stejnou cenu je ARM
nesrovnatelne lepsi.
Jenze jednocipy mam pouze jako zabavu/okrajovou cinnost. Kdysi jsem
pouzival Bascom, ted Arduino vzdy s AVR od Atmelu. S ARM nemam vubec
zadne zkusenosti. Na mnou popisovanem reseni me lakala jednoduchost.

Asi pred pul rokem jsem si objednal desku s STM32F103RBT6, ale jeste
jsem ji ani nerozbalil.
http://www.dx.com/p/stm32f103rbt6-minimum-system-development-board-154173
Pro moji potrebu zatim vzdy stacilo upravene Arduino.

Mam par otazek k ARMu:
1) Da se sehnat nejaky ARM v DIP pouzdre? Nebo alespon s mene jak 30
piny? Vsechny jsem videl v nejake 100 vyvodove SMD silenosti. Ja
potrebuju jen asi 6 IO pinu (2x I2C, 2x RS-232, 2x napajeni).
Mam rad svoji trafopajku, ale na LQFP-64 a podobne pouzdra to jaksi
neni nejstastnejsi... :-)
2) Jak moc by bylo slozite a drahe napsat aplikaci na hodiny, jak jsem
popisoval?

Kdyz vyjdu z clanku
http://blog.flipwork.nl/?x=entry:entry081009-142605 slo by teoreticky
vyrobit extremne male zarizeni