RTC: hodiny k pocitaci na USB

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Čtvrtek Květen 29 20:53:17 CEST 2014

Dobry den,
potrebuji udelat z Androidiho prehravace merici zarizeni, ktere
potrebuje mit vzdy presny cas.
Problem je, ze dane zarizeni neni schopne po odpojeni napajeni udrzet
systemovy cas. Nema RTC obvod a vzdy po pripojeni napajeni mam vychozi
cas z vyroby.
Z dostupnych rozhranni je pouze USB, nic jineho. I2C, jako ma
Raspberry Pi nemam k dispozici.
Normalne serizuju hodiny pres Internet (NTP), ale ted budu mit nekolik
zarizeni trvale bez Internetu. Extra presnost nepotrebuju, kdyz se za
tyden opozdi o 5 minut, nebudu mit radost, ale v zasade se nic
nestane.

Moje pozadavky: pripojit neco do USB. Kdyz poslu dotaz, USB zarizeni
mi vrati datum a cas. Kdyz ja poslu do USB zarizeni aktualni datum a
cas, usb rtc se zaktualizuje. USB zarizeni musi mit zalozni baterku a
po vytazeni z usb udrzet cas.

Koukal jsem na DS1307, ale ten ma pouze I2C. Zadne jine USB RTC
zarizeni jsem nenasel.

Napadlo me cenove levne, ale komplikovane reseni:
RTC modul http://www.ebay.com/itm/400603657994 - 24 Kc
Arduino Pro Mini http://www.ebay.com/itm/271251071444 - 53 Kc
USB to RS-232 http://www.ebay.com/itm/360723857348 - 19 Kc

Arduino by zprostredkovalo I2C komunikaci s DS1307 a USB s PC.
Programovani by nebylo skoro zadne, vse uz je hotove:
https://github.com/turicas/DS1307/blob/master/examples/ReadDate/ReadDate.pde
https://github.com/turicas/DS1307/blob/master/examples/SetDateBySerial/SetDateBySerial.pde

Celkove 96 Kc za soucastky. Par kusu dratu, lepidlo z tavne pistole a
bylo by hotovo. Jen si myslim, ze to jde resit nejak lepe.
Ze zacatku potrebuju 10-20 kusu, takze navrhovat plosnak se mi nechce.

Mate nejaky lepsi napad?

--
S pozdravem
Bc. Martin Vancl