Re: OT Trochu: Vrták na čtverhrannou díru - tak to jsem nečekal že existuje

Ales Prochaska, Divesoft prochaska na divesoft.cz
Čtvrtek Květen 29 17:18:28 CEST 2014

Pěkné, ale myslím, že takhle truhláři čtvercové díry nedělají :-) Když
už, tak ji vysekají ručně nebo použijí strojní dláto, ale ve
skutečnosti jsou všechny strojně vyráběné dřevěné věci konstruované
tak, aby si vystačily s frézovanými děrami.

Ve strojařině se tohle taky moc nevidí. Vrták do čtverhranu je spíš
kuriozita, viděl jsem to párktrát na veletrhu a bál bych se to
nasadit. Čtverhran jen tak na hrubo se prakticky nepoužije nebo se dá
nahradit frézovanou dírou, a když má být přesně, tak se dělá většinou
drátořezem, protahovákem nebo na obrážečce.

Aleš Procháska