Je vhodne nechat si zmerit STA?

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Čtvrtek Květen 29 10:46:28 CEST 2014

Ta moje mašinka umí dokonce takové legrácky že ukazuje graficky impedanci v závislosti na délce. Takže pospojuju několik kabelů s různou impedancí a ono mi to krásně namaluje celý průběh impedance v délce. Stejně tak to najde místo zkratu nebo nebo impedančního nepřizpůsobení. Když jsem tím změřil své propojovací kabely doma nestačil jsem se divit. Diference +-5ohmů nebyla vyjímkou.
Samozřejmě to funguje jako běžné VNA, Lze to použít jako spektrální analyzér tuším asi do 30MHz, dají se tím měřit kapacity a indukčnosti, parametry krystalů a spousta dalších věcí.

Kdysi jsem říkal, že hodina práce s Woblerem mi dala víc než desítky hodin studia. K podobnému "prozření" došlo i s touto mašinkou.

Jo a mimochodem cena byla v korunách :-)).

	Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of balu na home
Sent: Thursday, May 29, 2014 9:29 AM
To: HW-news
Subject: Re: Je vhodne nechat si zmerit STA?

obal sedi, cena bola v eurach :-)
75 ohmovy obvod sa da merat 50 ohmovym pristrojom. Ak sa meria vektorovo
impedancia sa da len prepocitat. Moderne pristroje umoznuju zadat
impedanciu portu dokonca v menu. Moze byt aj komplexna. Prisposobenie rezistivnou sietou je asi najjednoduchsie riesenie pre
skalarne merania. Ubera trochu z dynamickeho rozsahu, ale da sa to prezit. b.