Je vhodne nechat si zmerit STA?

Středa Květen 28 10:54:02 CEST 2014

Dne 28. května 2014 10:32 gatilo <gatilo na centrum.cz> napsal(a):

> Zakladni udaj o sile signalu umi zobrazit i kde jaka USB TV, takze i
> amaterskych podminkach s minimalni investici.

Tak sílu a kvalitu signálu ukazuje i kdejaký settopbox nebo satelitní
přijímač. Ale jen pro aktuálně vybraný kanál / transpondér. Pak se může
stát, že to amatérsky změříte, všechno bude OK a pak zjistíte, že někomu
nefunguje některý kanál. A i když ho teď nepoužíváte, můžete si za rok
vzpomenout, že otočíte anténu jinam (nebo přidáte druhou) a pak najednou
bude problém.

A teď zrovna jsem udělal zvláštní zkušenost - na tu svoji "hranatou
osmičku" (biquad anténu) umístěnou u okna na zdi chytám několik různých
kanálů pozemního vysílání. Settopbox (starší Evolve) mi jeden z kanálů
nenaladí, sílu signálu ukazuje asi 30%, kvalitu 0%. Ale televize (úplně
nová Gogen) mi ho naladila, což mě docela překvapilo. A programy chodí bez
výpadků.

P.K.