Je vhodne nechat si zmerit STA?

Středa Květen 28 08:49:18 CEST 2014

Pokud ty rozvody dělala nějaká firma, tak by mohla (měla) dodat nějaký
protokol z měření, tj. že všechny kabely, co natáhla, fungujou (a to na
celém frekvenčním pásmu, tj. UTP i na 1Gbit, koaxy i pro nejvyšší
frekvenci, jaká se používá u satelitu).

Pokud jste si to dělali sami, tak přijde na to, jestli za to měření chcete
dát peníze a kolik. V amatérských podmínkách se neměří nic, natáhne se
kabel, vyzkouší se funkce koncových zařízení (televize, satelit, PC) a to
je tak všechno.

Táta se tím (instalace antén a satelitů) živí (ale nějaký sofistikovaný
měřič kabelů pokud vím nemá) a jednou mi popisoval takovou záhadnou závadu,
na satelitu mu nechodily některé transpondéry, ty s vyššími frekvencemi.
Dobu s tím laboroval a nakonec vyměnil kabel a závada zmizela. Vadný kabel
(úplně nový koaxiál) pak podrobil průzkumu, tj. ho kuchnul a objevil vadné
stínění. Někde ta fólie prostě nebyla dobře omotaná kolem vnitřní izolace.
Jenže to je závada, která se stane jednou za 10 let ;)

Takže jestli je vhodné změřit kabely? Ano, je. Takovéhle špeky by se tím
odhalily. Ale pokud si ty kabely tahá a zapojuje člověk sám, umí to a dělá
to pečlivě, v 99% případů je to zbytečné.

P.K.