EC NLF

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Úterý Květen 27 08:21:04 CEST 2014

to je dobre, ak som to spravne pochopil uz nebude treba EMC skusobne.
Posudi sa od stola na zaklade dokumentacie a potom sa zabezpecenim
vnutornej kontroly vyroby len replikuje. Dost dobre...

Modul B: EÚ skúška typu
1. EÚ skúška typu je tou časťou postupu posudzovania zhody, ktorou
notifikovaný orgán skúma technický návrh prístroja a overuje a
potvrdzuje, že technický návrh prístroja spĺňa základné požiadavky
stanovené v prílohe I bode 1.

2. EÚ skúška typu sa vykonáva posúdením vhodnosti technického návrhu
prístroja prostredníctvom preskúmania technickej dokumentácie uvedenej v
bode 3 bez preskúmania vzorky (návrh typu). Môže byť obmedzená na určité
aspekty základných požiadaviek špecifikované výrobcom alebo jeho
splnomocneným zástupcom.

3. Výrobca predkladá žiadosť o EÚ skúšku typu jedinému notifikovanému
orgánu, ktorý si zvolí.
V žiadosti sa uvedú aspekty základných požiadaviek, v prípade ktorých sa
vyžaduje skúška, pričom žiadosť obsahuje:
a) meno a adresu výrobcu a v prípade, že žiadosť podáva jeho
splnomocnený zástupca, aj jeho meno a adresu;
b) písomné vyhlásenie o tom, že tá istá žiadosť nebola podaná inému
notifikovanému orgánu;
c) technickú dokumentáciu. Technická dokumentácia musí umožniť posúdenie
zhody prístroja s uplatniteľnými požiadavkami tejto smernice a musí
zahŕňať primeranú analýzu a posúdenie rizika či rizík. V technickej
dokumentácii sa musia uviesť uplatniteľné požiadavky a musí zahŕňať, ak
je to relevantné z hľadiska posudzovania, návrh, výrobu a používanie
prístroja. Technická dokumentácia obsahuje vždy, keď je to uplatniteľné,
minimálne tieto prvky:
i) všeobecný opis prístroja;
ii) nákresy koncepčného riešenia, výrobné výkresy a náčrty súčiastok,
podzostáv, okruhov atď.;
iii) opisy a vysvetlenia potrebné na pochopenie uvedených nákresov a
náčrtov a spôsobu fungovania prístroja;
iv) zoznam harmonizovaných noriem uplatňovaných v plnom rozsahu alebo
čiastočne, na ktoré boli uverejnené odkazy v Úradnom vestníku Európskej
únie, a v prípade, že sa tieto harmonizované normy neuplatnili, opisy
riešení prijatých na splnenie základných požiadaviek tejto smernice
vrátane zoznamu iných príslušných technických špecifikácií, ktoré sa
uplatnili. V prípade čiastočne uplatnených harmonizovaných noriem
špecifikuje technická dokumentácia časti, ktoré boli uplatnené;
v) výsledky vykonaných konštrukčných výpočtov, vykonaných skúšok atď.;
vi) protokoly o skúškach.

4. Notifikovaný orgán preskúmava technickú dokumentáciu na posúdenie
vhodnosti technického návrhu prístroja vo vzťahu k aspektom základných
požiadaviek, v prípade ktorých sa vyžaduje skúška.

5. Notifikovaný orgán vypracuje hodnotiacu správu, ktorá zaznamená
činnosti vykonané v súlade s bodom 4 a ich výsledky. Bez toho, aby boli
dotknuté jeho povinnosti voči notifikujúcim orgánom, notifikovaný orgán
sprístupní obsah tejto správy v plnom rozsahu alebo čiastočne iba so
súhlasom výrobcu.

6. Ak typ spĺňa požiadavky tejto smernice, ktoré sa uplatňujú na
príslušný prístroj, notifikovaný orgán vydáva výrobcovi certifikát EÚ
skúšky typu. Tento certifikát obsahuje meno/názov a adresu výrobcu,
výsledky skúšky, aspekty základných požiadaviek, na ktoré sa skúška
vzťahuje, podmienky jeho platnosti (ak existujú) a potrebné údaje na
určenie schváleného typu. K certifikátu EÚ skúšky typu sa môže priložiť
jedna príloha alebo viac príloh.
Certifikát EÚ skúšky typu a jeho prílohy obsahujú všetky príslušné
informácie, ktoré umožňujú hodnotenie zhody vyrobených prístrojov so
skúšaným typom a kontrolu za prevádzky.

ČASŤ B
Modul C: Zhoda s typom založená na vnútornej kontrole výroby

1. Zhoda s typom založená na vnútornej kontrole výroby je tou časťou
postupu posudzovania zhody, ktorou si výrobca plní povinnosti stanovené
v bodoch 2 a 3 a zaručuje a vyhlasuje, že príslušné prístroje sú v zhode
s typom opísaným v certifikáte EÚ skúšky typu a spĺňajú požiadavky tejto
smernice, ktoré sa na ne uplatňujú.

2. Výroba
Výrobca prijíma všetky opatrenia potrebné na to, aby sa výrobným
procesom a jeho monitorovaním zabezpečila zhoda vyrobených prístrojov so
schváleným typom opísaným v certifikáte EÚ skúšky typu a s požiadavkami