OT - Proc se neozyvam

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Neděle Květen 25 14:12:19 CEST 2014

Njaprv som daval to PLA na podlozku s teplotou cca 70 stupnov, aby
bola dobra adhezia prvej vrstvy. Inak sa to zle chytilo a po par
minutach sa vytlacok odlepil od podlozky, prilepil na hlavu extrudera
a bolo to v kybli.
Ale da sa tlacit aj na uplne studenu podlozku tak, ze ju pred tlacou
prebehnem stetcom namocenym v roztoku lepidla na drevo, pouzivam toto
http://www.denbraven.sk/lepidla-a-tmely-pre-podlaharov/0605-lepidlo-na-drevo-woodfix-d2-59-sk137.html?lang=sk
ale asi akekolvek PVA lepidlo bude OK. Mam to zriedene v pomere asi
1:3. Podlozka je sklo, s nalepenou jednou vrstvou kaptonovej pasky.
S touto upravou drzi aj PLA na studenej podlozke tak dobre, ako na vyhrievanej.

Bez ventilatora sa mi nikdy nedarilo mat uspokojivu tlac, teda nie s
PLA-ckom. Dat viac casu na ochladnutie pomoze, ale ked clovek tlaci
nejaky komin tak to vacsinou pomoze len mierne, ani zdaleka nie tak
velmi ako ventilator.

Inak ABS som tlacil na 210 stupnov a PLA na 176. Prva vrstva u ABS ma
ale nejakych 220 a u PLA 190 stupnov.
Kontroloval som si teplotu extrudera presnym teplomerom a cisla ozaj
sedia, aj ked su to nizsie teploty ako byvaju zvycajne.