DVB-T antena "hranata osmicka" - domaci vyroba

Čtvrtek Květen 22 16:17:59 CEST 2014

Přátelé,

před časem (11/2013) tu byla krátká diskuze o pokojových TV anténách a
někdo mi tu dal link na tenhle návod:

http://www.zive.sk/clanok/42924/prijimame-dvb-t-vyrobte-si-antenu

Moje praktické zkušenosti: anténa funguje skvěle. Dokonce je docela
širokopásmová, chytnu kanál 37 i 55. Délku strany čtverce mám asi 11cm. Ale
pozor - je příšerně citlivá na umístění - já ji používám v místnosti a u
některých kanálů (= u těch slabších) jde o centimetry, kdy signál ještě je
/ už není. A záleží na polarizaci i směru natočení, to znamená, že anténa
opravdu funguje jako anténa. Na zakroucený kus drátu bez symetrizačního
členu je to slušný výkon.

Výhoda je, že je malá a lehká, takže v ideálním případě ji stačí přidělat
na zeď za koaxiál pomocí kabelových příchytek. (V praxi člověk najde místo,
kde má skvělý příjem a když ji přiťukne ke zdi, signál začne vypadávat.)
Přitom je to lepší než jenom kus rovného drátu, viděl jsem "anténu"
vyrobenou jen z koaxiálu, středový drát na jednu stranu, alobal ze stínění
na druhou. Stačil průvan a stínění se ohýbalo a anténa přestávala fungovat.

Pavel Kadečka.