Rizeni 50W LED

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Květen 22 11:14:04 CEST 2014

Je mi jasne, ze mohou casem odejit a parametry nemusi byt stabilni, ale zase
na druhou stranu - za ty penize i kdybych je vymenil jednou za rok...
Nemluve o tom, ze to pojede v silne narazovem rezimu, dejme tomu 20-30h pres
vikend a pak mesic ne. Dalsi vec je, ze v temne komore je kazda fotka stylem
"pokus-omyl", serii delam jen zridkakdy a na pripadny pokles svitivosti
stejne bude reagovat "obsluha" prodlouzenim expozicniho casu.

Co se tyka teploty, ty LED tam budou dve, je to prostor priblizne ve tvaru
krychle s hranou asi 120mm, uvnitr plechove krabice budou chladice a
vetrak - nejak musim to teplo dostat ven a k tomu je vetrak asi idealni. No
a sledovani teploty chladice je pomerne jednoduche (ano, vim, ze teplota
chladice nemusi zcela presne korelovat s teplotou cipu) a do obsluzneho
programu zamontovat obsluhu nejake DS1820 se "zachrannou brzdou" a pripadnym
odstavenim cele hlavy je asi bez problemu.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Peter janiš
To: HW-news
Sent: Thursday, May 22, 2014 10:54 AM
Subject: Re: Rizeni 50W LED

No, to je menej ako malo informacii....  :-)
Chladic musite vyberat naozaj iba skusanim. Ziadne hodnoty Tj, ani graf Tc
vs Flux, Tc vs Vf,....

Nebudte prekvapeny ak po pol roku svietenia, bude z nej emitovat len 50%
nominalnej hodnoty (myslim ze 4000lm), no ale za tu cenu....

Aktivne chladenie ... 50W uchladite aj pasivne velkym kusom chladica.
Aktivum ma velky neduh - pri poklese otacok ventilatora vplyvom
opotrebovania, zacne stupat teplota na chladici, tym padom Tc LED leti hore
a LEDke sa skracuje zivotnost alebo sa moze az odpalit. Preto je vhodne mat
thermal feedback do drivera pri aktivnom chladeni.

To je naschval, treba sa registrovat, inak by tam vznikol chaos.....

p.j.

Dňa 22. mája 2014 10:20, Pavel Kutina <hw na prelude.cz> napísal(-a):

K LED toho moc nemam 30-35V, 1.4A, jsou to tyhle:

http://www.ebay.com/itm/201076405818?var=500256800484&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
http://www.ebay.com/itm/201076405818?var=500256800476&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649