Rizeni rychlosti DC motoru tyristorem

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Čtvrtek Květen 22 08:35:34 CEST 2014


Přepínání směru bych udělal dvěma stykači - když Vám prohoří 
elektronika, pořád tam bude ještě jedno místo k rozepnutí.

Co je to za vozík, paleťák? Udělat řízení z FETů by nemusel být takový 
problém, na 12 V by se daly použít FETy třeba ze základní desky PC.

Do r. 2005 jsem dělal opraváře manipulační techniky a v té době se (u 
klasických vysokozvižek) téměř výhradně používaly tyristorové měniče. 
Vozíky měly baterie 80V a MOSFETy na takové napětí se moc nenosily. 
Řízení bylo analogové, většinou od GE.

Jen vozíky BT měly superkomplexní řídící systém - byl v tom obrovský 
procesor, cca stovka FETů na chladiči 80x25 cm, chlazení dvěma 
ventilátory... Perfekt bylo, že to mělo automatickou rekuperační brzdu, 
menší nevýhoda byla v tom, že když to řidič pořádně rozjel s nákladem a 
zabrzdil, komplet to prohořelo. FETy nejspíš nepřenesly teplo na 
chladič, 80 V se dostalo přes budiče do řízení a z větracích otvorů se 
vyvalil kouř. Cena jednotky - něco kolem 220 kKč. Výrobce taky Itálie.

JMN



Dne 21.5.2014 14:40, "Ing. Libor Konečný" napsal(a):
> Zdravim
>
> Jelikoz mi elektricky manupulacni vozik na 1 tunu odesel do vecnych 
> lovist, tedy jen ridici elektronika, potrebuji neco promtne vyresit.
> Vyrobce (Italie) nema ani schema ani nahradni, nebo respektive je 
> neochoten neco vubec resit.
>
> Bohuzel je 12 V na trakcni baterii 300A proto tedy mam dve moznosti z 
> nichz ani jedna neni rychla.
> Budto koupit od cinana nejakou PWM   jednotku, a verit ze bude 
> pouzitelna a vydrzi,ale tam je absence rizeni,musel bych stejne udelat 
> vlastni  na zaklade ovladacich tlacitek.
> Nebo ubastlit neco vlastniho, bohuzel proudy uz jsou na me moc velke a 
> jak takovy odvazlivec zase nejsem , a zatim jsem nic takoveho neresil, 
> zkusenosti nemam.
> Napad : koupit novy vozik nebo starsi je taktez vzhledem k cene voziku 
> nevyhodny ;-) Ostatni veci jsou na nem znacne zachovale a funkcni.
>
> Motor je DC 12V komplet s prevodovkou a obeznym kolem s gumovym 
> potahem primo dole pripojen na medenych kabelech PRUMERU cca 10 mm.
>
> Napadla me tedy jedna vec zda by plynuly rozbeh  motoru neslo 
> jednoduse vyresit tyristorem (tech  mam i s chladicem  nekolik ze 
> svareciho agregatu).
> Na netu jsem nasel jen 
> http://www.eleccircuit.com/dc-motor-controller-diagram-with-scr-and-cmos-ic/
>
> Jake jsou nevyhody tohoto rizeni? Ztrata bude podtstane vyssi nez u 
> nejakeho FEtu.
> Nebo hledam spatne a ve skutecnosti existuje vice zapojeni i na tak 
> velky proud?
>
> Je tato myslenka zcestna nebo jen enegeticky nevyhodna ?
> Pripadne ma nekdo nejaky tip na PWM jednotku 12V cca 150 A se vstupem 
> rizeni smeru a otacek (staci i jen ty otacky) smer muze prepout rele.
>
>
> Dekuji
> LK
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>



Další informace o konferenci Hw-list