OT Skola (bylo Re: OT: Úroveň maturantů )

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Úterý Květen 20 15:57:45 CEST 2014

Když už se to tak pěkně rozjelo, dovolím si poznámku jaksi z druhé
strany. Občas si poslechnu přednášku pana prof. Kulhánka na Aldebaranu a
s potěšením mohu konstatovat, že se mi moc líbí. To že je odborně na
výši je samozřejmost, ale co mě vysloveně potěšilo, jak i takto
fundovaný člověk dokáže přiznat, že něčemu ne zcela rozumí. To za nás
(78-82) nebylo, alespoň takovou míru pokory před přírodními zákony
nepamatuji. A je v tom i určitý nadhled a špetka humoru, takže dokáže
zaujmout.
Dělal jsem mikroelektroniku, což byla spousta kvantové mechaniky, leč k
pochopení principu (matematického aparátu, ne věci samotné, ta zřejmě
pochopit nejde) jsem došel až po létech, právě na základě sylabu výše
uvedeného pana profesora. Tedy ne, že bych to v praxi k něčemu
potřeboval, čistě ze zájmu o věc samu. Takže kvalitní kantoři jsou, je
otázka, zda mají čas i učit.

Druhá věc - zda jsou studenti, kteří mají o věc zájem, to si netroufám
hodnotit. Když jsem ve firmě předával agendu svému nástupci (vybíral ho
pan šéf, nevím z kolika, ale málo jich nebylo), bylo na první pohled
vidět, že to bude fungovat. Byl čerstvý absolvent, nebál se zeptat -
vlastnost, která nám trochu chyběla - a kupodivu jeho otázky šly
většinou k jádru věci. Takže zřejmě existují i schopní studenti, kterým
škola nezbytný základ poskytla a mají o obor zájem. Zase takový
pesimista bych tedy nebyl, všude se najde pšenice mezi koukolem. Možná
málo, ale přece.

Mrazík