Úroveň maturantů*

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Úterý Květen 20 14:00:00 CEST 2014

On Tue, May 20, 2014 at 09:59:04AM +0200, ing. Jan Galuszka wrote:
> Ono je pravda, ze 90% toho co nas ve skole nauci je zbytecnych.
> Ale nikdo z nas dopredu nevi, kterych 10% v budoucnu pouzije.

S tim nesouhlasím. Ono totiž nejde o vědomosti, ale daleko víc
o schopnosti (dnes se říká „kompetence“, hehehe).

Například o schopnost se učit, schopnost analyzovat a analyticky
myslet, schopnost klást si otázky, schopnost věci s ostatními
diskutovat (tak, aby to k něčemu vedlo), schopnost najít si relevantní
informace, schopnost teoretické poznatky aplikovat v praxi atd.

> Mam kluka v 1 rocniku prumyslovky, a musim mu tvrdit, ze i ten Shakespeare
> je nutny pro maturitu a stredoskolsky nahled. Osobne vim, ze mi to je nanic,
> ale on to taky musi projit.

Taky nesouhlasím. Shakespeare rozhodně není „na nic.“ Pokud teda nejde
jen o to, naučit se datum narození a seznam děl, to pochopitelně je totální
volovina...

P.T.