RE: Úroveň maturantů*

ing. Jan Galuszka konference na ei.cz
Úterý Květen 20 09:59:04 CEST 2014

Ono je pravda, ze 90% toho co nas ve skole nauci je zbytecnych.
Ale nikdo z nas dopredu nevi, kterych 10% v budoucnu pouzije.

Mam kluka v 1 rocniku prumyslovky, a musim mu tvrdit, ze i ten Shakespeare
je nutny pro maturitu a stredoskolsky nahled. Osobne vim, ze mi to je nanic,
ale on to taky musi projit.
Nyni zacinaji mluvit o derivacich a tezko se mi vysvetluje, ze to je pro
nekoho potrebna vec. Osobne jsem na vysce prolezl matematickou analyzou na
treti pokusy, v zivote jsem integral nikdy nepouzival, ale myslim, ze je
dobre, ze nas to ucili.

S pozdravem
               ing. Jan Galuszka (tel. 00420-603531605, mail:
jan na galuszka.cz )

FANDA elektronik s.r.o. , Těrlická 475/22, 735 35 Horní Suchá,jednatel: ing.
Jan Galuszka
Tel.: 00420-603531605, E-mail:   <mailto:info na fandaelektronik.cz>
info na fandaelektronik.cz  , WEB:  <http://www.elektronika.cz/>
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
IČO: 62301802, DIČ: CZ62301802, registrace: Krajský obchodní soud v Ostravě,
oddíl C, vložka 7862

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Tuesday, May 20, 2014 9:46 AM
To: HW-news
Subject: Re: Úroveň maturantů

Tak mě napadá, jestli to tu všichni neberete moc vážně. Pokud někdo studuje
elektrotechnickou průmyslovku, tak když už zůstane v oboru = najde si práci
v elektrotechnice, stačí mu vlastně jen znát ohmův zákon. To je to hlavní,
co by se měl ve škole naučit a ta omáčka okolo je jen k tomu, aby se ho
naučil používát.
Ale podstatné je to "když už zůstane v oboru". Brácha měl na průmyslovce
obor "průmyslová automatizace" a myslíte si, že někdy naprogramoval nějaké
PLCčko? Šel dělat ajťáka, nejdřív tam (nějaké gymnázium) šel na civilku, pak
tam zůstal pracovat, k tomu si otevřel e-shop, když se kšefty přestaly
hejbat, tak ho zase zavřel (resp. prodal) a nakonec s tím ajťáctvím seknul,
aby šel dělat trochu lepšího ajťáka, resp. se konečně trochu dostal k tomu,
co vystudoval. PLCčka pokud vím stejně neprogramuje, ale už se nestará jenom
o blbý kancelářský počítače, ale o nějaké automaty ve výrobě. Myslíte, že
při svojí práci použije něco z toho, co se učil ve škole? Programovat nějaký
tecomat nebo na čem se to učili?
Podobně já, nastoupil jsem do firmy (a pak do druhé a pak do třetí), kde
hlavní náplň mojí práce bylo kreslení schémat rozvaděčů a mechanických
výkresů rozvaděčů, něco málo počítání, ohmův zákon je prakticky jediná věc,
kterou jsem při práci použil. Plus základní matematika. Nějaké Kirchhofovy
zákony, Theveninovy poučky apod., to mi bylo dobré jenom k tomu, abych to
zapomněl. Podobně z matematiky integrály, derivace, atd.
A to jsem zůstal aspoň v oboru, řada spolužáků šla dělat něco úplně jiného,
například policajta, učitele, grafika... a ti, co vlastně v oboru zůstali
("slaboproudá elektrotechnika", zaměření "elektronické počítačové systémy"),
dělají nejčastěji nějaké ajťáky a vlastně nepoužívají skoro nic z toho, co
je škola naučila - to by navíc ani nešlo, IT se od té doby radikálně
změnilo.
To samé já, 90% toho, co teď dělám, jsem se naučil až po škole. A některé
věci jsem se učil úplně zbytečně, na co je například na průmyslovce čeština
nebo dějepis? Ano, "i skladník ve šroubárně si může přečísti Vergilia v
originále", ale to je asi tak všechno.
Pavel Kadečka.