Úroveň maturantů

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Pondělí Květen 19 19:55:40 CEST 2014

Ehm. Ohmův zákon ??

To brala nedávno dcera, včetně počítání různých sestav parallelně a
sériově řazených odporů a počítání na jakém odporu bude jaké napětí a
kudy teče jaký proud apod. A to je teprve v tercii (pravda, na osmiletém
gymplu se zaměřením Ma+Fy). Zprvu to příliš nechápala, ale když jsem jí
půjčil kontakntí pole, nějaké odpory a dva multimetry (aby mohla měřit
současně napětí i proud) tak se jí v makovici rozbřesklo celkem rychle.
Ale není mi úplně jasné, jak by u Ohmova zákona mohl někdo plavat u
maturity.  Chápal bych to u složitějších obvodů, kde jsou kondensátory,
cívky a obecně se počítá v oboru komplexních čísel, v tom se často
chybuje. Ale Ohmův zákon jsou pouhé zlomky, tedy učivo řekněme páté
třídy ZŠ. Co by chudák maturant dělal, kdyby si vytáhl z pytlíku něco,
co nedejbože obsahuje derivace či dokonce takový ten zakroucený hen tý
oný, integrál... ?

Zdraví PavelK