par dotazu na ATTINY 25

ToMaS H. tomas.hum na worldonline.cz
Neděle Květen 18 18:36:01 CEST 2014

No a co zustat u x51   www.silabs.com  u nas zastupuje www.hte.cz pripadne
mouser, farnell, ...

----- Original Message -----
From: Vláďa Anděl
To: konfera
Sent: Sunday, May 18, 2014 2:11 AM
Subject: par dotazu na ATTINY 25

Už dlouho koketuju s myšlenkou, že na světě nejsou jen procesory řady 51 a
že bych si něco zkusil i s AVR. Zatím mi na všechno stačila nějaká 51 s
externími periferiemi. Teď bych přece jen potřeboval rychlejší komunikaci s
ADC, než mi umožňuje I2C. Proto bych se zeptal znalých...

V datasheetu ATtiny25 mi něco není jasné. U ADC píšou že pro zachování
přesnosti by měl být ADC taktovaný pod 200 KHz, ale nemělo by se jít nad 1
MHz. Ten 1 MHz by byl v pohodě, je to cca 80 KHz vzorkovací kmitočet. Nechci
od toho přesnost, posun nuly a max. hodnoty mě nezajímá. Potřebuju aby
převodník neměl výrazně horší linearitu, aby bylo zachované 10 bit
rozlišení. Dá se s tím počítat? Pokud nastavím Vref 1V a gain 20, bude ještě
převodník použitelný? Nebude jeho šum výrazně omezovat reálné rozlišení?

V datasheetu v blokovém schematu na straně 23 to vypadá, že vnitřní PLL je
použitelný jen pro RC oscilátor. To se opravdu to PLL nedá použít pro
vynásobení kmitočtu krystalu?

Anděl