par dotazu na ATTINY 25

Neděle Květen 18 02:11:11 CEST 2014

Už dlouho koketuju s myšlenkou, že na světě nejsou jen procesory řady 51
a že bych si něco zkusil i s AVR. Zatím mi na všechno stačila nějaká 51
s externími periferiemi. Teď bych přece jen potřeboval rychlejší
komunikaci s ADC, než mi umožňuje I2C. Proto bych se zeptal znalých...

V datasheetu ATtiny25 mi něco není jasné. U ADC píšou že pro zachování
přesnosti by měl být ADC taktovaný pod 200 KHz, ale nemělo by se jít nad
1 MHz. Ten 1 MHz by byl v pohodě, je to cca 80 KHz vzorkovací kmitočet.
Nechci od toho přesnost, posun nuly a max. hodnoty mě nezajímá.
Potřebuju aby převodník neměl výrazně horší linearitu, aby bylo
zachované 10 bit rozlišení. Dá se s tím počítat? Pokud nastavím Vref 1V
a gain 20, bude ještě převodník použitelný? Nebude jeho šum výrazně
omezovat reálné rozlišení?

V datasheetu v blokovém schematu na straně 23 to vypadá, že vnitřní PLL
je použitelný jen pro RC oscilátor. To se opravdu to PLL nedá použít pro
vynásobení kmitočtu krystalu?

Anděl