Par dotazu k PoE, resp. PoE+

Pátek Květen 16 09:34:38 CEST 2014

Dne 16. května 2014 8:50 Tomáš Mazouch <mazouch na ica.cz> napsal(a):

>     Nejlepsi PoE je poradna dvojlinka.

> Samozrejme ne :-), 48Vss. I kdyz...jsou i taci (230Vst 3C*1.5 CYKY 100m
> vertikalne na komin).
>
> Je opravdu uzasny pocit, kdyz je mezi zdrojem a napajenym zarizenim par
> metru a presto se tam musi vrazit PoE injektor pochybne kvality (a za
> penize, samozrejme), protoze napajene zarizeni nic jineho nez PoE neumi.
> Kdyz si navic predstavim, jak je to slozity (a co vsechno se tam muze
> pokazit) - a to vsechno jenom jako nahrada par metru dratu a jedne
> vodotesne pruchodky...

POE si řeším samodomo na koleně, jedním zdrojem napájím všechny krabičky
(router, switch, VOIP brána, wifi AP, různě se to mění, jak měním internet
providera, teď mám jen jedno AP v režimu AP a do něj je připojené druhé AP
v režimu klient), injektáž napájení dělám připájením drátů na příslušný
port (a odpájením odporů cca 75R, které tam bývají mezi piny 4,5 a 7,8 a
zemí - když se neodpájí, zas se tolik neděje, prostě shoří, ale pak to
smrdí spáleninou). V koncovém zařízení pak připojím napájení přes diodu z
příslušného portu.

Samozřejmost je kontrola elytů, aby napájení nebylo vyšší než napětí, které
vydrží. A ještě jedna drobnost, pokud je adaptér střídavý (prostě trafo),
musí být v zařízení nejen diodový můstek, ale i pořádný elyt, už jsem si
takhle zničil dva IO LM2576, na vstupu měly jen 100uF. Člověk se pořád učí,
i vlastními chybami ;)

Všechno mám ale jen 100 Mbit a používám jen ty 4/5, 7/8 volné páry.

Abych taky napsal něco k původnímu dotazu - první bod bych řešil diodovými
můstky, podobně jako je to tady, ale byly by připojené na středy obou traf,
tak budu mít jistotu, že moje koncové zařízení si vždycky odněkud vezme
napětí:

http://img.hw.cz/p/Power-Over-Ethernet--napajeni-ethernetovych-zarizeni-po-datovem-kabelu/splitter.png

P.K.