OT: Balík ze Slovenska

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Květen 16 07:22:42 CEST 2014

Zdravím,
  potřeboval bych objednat přepravu balíku (hmotnost do cca 30 kg) ze Slovenska
do ČR, a to takto:
  - Objednávat přepravu budu já odsud z ČR, platit budu já - buďto v hotovosti
    při převzetí balíku, nebo předem na účet převodem nebo nějakým jiným
    elektronickým způsobem
  - Přepravce dostane adresu v SK, kam přijede, převezme balík a odjede
  - Přepravce dostane adresu v ČR, kam doveze a odevzdá balík, případně
    převezme platbu v hotovosti.
  - Doba doručení není kritická, 5 prac. dní bohatě postačí. Balík bude křehký,
nerad bych, aby při převzetí byl místo balíku doručen beztvarý pytel plný
střepů.
  - Jde o soukromou věc, takže cena sice není úplně kritická, ale zase bych
nerad platil třeba 5 tisíc za doručení do 24 hodin, kdyby to šlo pomaleji a
levněji.
  Díval jsem se zběžně na některé přepravce (PPL, DHL apod.) a nebylo mi tam
vždy něco jasné. Např. u PPL jsem nennašel případ "importu" balíku, vždy tam
mluvili o "exportu", např. "Mezinárodní balíková přeprava / Exportní balík
Slovensko", kde vyžadují, aby příkazce / odesílatel byl v ČR a má se platit
při převzetí balíku, což přesně nepotřebuji, potřebuji zpětný chod - příkazce
jsem já, ale balík se přiveze z SK sem a platilo by se při převzetí mnou
nebo předem, ale ne při převzetí balíku.
  Určitě to nějak půjde, jen jelikož nemám zkušenosti v této oblasti, nevím,
co přesně hledat...
  Zdraví Pavel