Elektrocentrála

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Květen 15 23:54:28 CEST 2014

Já u toho průběh neměřil, ale předpokládám, že AVR regulátor má nějakou
modifikovanou sinusovku.
Důležité je to měřit alespoň při  nějakém zatížení, naprázdno z toho
regulátoru může lézt všechno možné.
To samé měniče 12/230V. Bez zátěže je to úplně jiné, než zatížené, navíc
se pruběh se zátěží dost mění.
U elektrocentrály Honda GX2500 , kde je "obyčejný"  asynchronní
generátor je sice na výstupu pěkná sinusovka, ale kmitočet a napětí
docela courá
podle zátěže. Nejhorší je odlehčení agregátu - krátkodobě napětí
vyskočí. Regulace je tam dělaná pouze zpětnou vazbou na plyn motoru.
Jestli ta centrála má dělat "úplně dokonalou sinusovku" a stabilní f a u
tak bude třeba hodně  přitlačit.
Podle
http://www.dumachalupa.cz/forum/naradi/elektrocentrala-4519/?kotva=elektrocentrala-6371
tak 10-16 kKč  :-(  ALe hlavně bude třeba si asi vzít do obchodu
osciloskop :-(
Nemám přesné požadavky z původního dotazu, ale myslím, že ty uvedené
jsou poměrně zbytečně přísné.
Dalo by se to analyzovat, kdyby se přesně vědělo, jak je napájené
zařízení konstruované, jeho zdrojová část.