Par dotazu k PoE, resp. PoE+

Tomáš Mazouch mazouch na ica.cz
Čtvrtek Květen 15 22:01:17 CEST 2014

Dne 15.5.2014 20:45, Pavel Hudeček napsal(a):

Omlouvam se, ze do toho misto vyjasneni vnesu jen dalsi zmatek, ale po
zazitku s 802.3at...pridam svoje varovani :-(
> Dobrý den všem,
>
> 1. Výrobci konektorů s integrovanými gigabitovými trafy, u kterých je
> psáno PoE+ se poněkud liší. Někteří pro PoE využívají středy všech
> vinutí, jiní středy jen těch dvou, co se používají na 10/100 Mbit.
> Obvykle neuvádějí žádné další údaje, krom samotného konstatování, že
> je to kompatibilní s PoE+. DS bývají zároveň lehce zmatené, takže
> nelze vyloučit nezdařené copy/paste ze starší verze. Věděl by někdo,
> jak je to správně?
Kdyz jsem resil 802.3at zarizeni (MW pojitko), ktere zarputile odmitalo
jet s 802.3at PoE injektorem, narazil jsem na informaci, ze existuje
varianta PoE, kde se napajeni posila po modrem/hnedem paru a druha
varianta, kdy to jde po oranzovem/zelenem. A kdyz se injektor se
splitterem nepotkaji... Myslel jsem, ze je cilem protlacit co nejvic,
tudiz by jaksi bylo vhodne vyuzit vsechnu pritomnou med a ne jen pulku.

> 2. Některé integráče s fyzickým rozhraním, mají v DS zmínky o PoE
> support. Zde mi ovšem naprosto není jasné, jak to má fungovat, když
> ten obvod je od PoE galvanicky oddělen a zatím ještě nenapájené
> zařízení na druhé straně mu nemá jak odpovědět na jakoukoli síťovou
> aktivitu. Cokoli jsem dříve dělal s PoE, tak začátek procesu vypadal
> tak, že se tam pustí nějaké malé DC napětí, změří se proud, když je
> správný, napětí se zvýší, zas se měří, ... nakonec se zapne plný
> výkon. Jenže tohle celé se odehrává z pohledu Eth PHY za trafem. Jak
> má fungovat PoE support v PHY?

802.3at muze delat i handshake na linkove vrstve. Dival jsem se ted do
nejakych slajdu, abych si potvrdil, ze jsem si to nevymyslel - bylo to
tam. Nestudoval jsem to, ale predpokladam, ze se napred provede obdoba
802.3af domluvy, zapne se okoli toho rozhrani a to si s injektorem uz na
L2 dohodne vyssi prikon. Pak se teprve spusti zbytek zarizeni.
> Děkuji,
> PH
Preji pevne nervy.

Pote, co jsem videl, jak se dve 802.3at PoE zarizeni nedovedou domluvit
a po otevreni toho "profesionalniho" PoE injektoru (mam fotky, ale jen
pro otrle...) a nakonec i po vyreseni problemu se zminenymi zarizenimi
(resil vyrobce pojitka prodlouzenim nejake casove konstanty nabehu a
vyhozenim par elytu - pry to pri zapnuti byla takova supa, ze to
injektor bral jako zkrat a zacal cely handshake znovu) jsem nabyl dojmu,ze:

Nejlepsi PoE je poradna dvojlinka.

   TomM