Elektrocentrála

Jan Matuška hw na starhill.org
Čtvrtek Květen 15 21:59:28 CEST 2014

Takto:

1) Po dobu 8-mi hodin potřebuji živit zařízení se spotřebou 100W a to po
dva až tři po sobě následující dny.
2) Místo, kde se dá akumulátor nabít je vzdálené 27km.
3) Během těchto tří dní se "obsluha" nevrací, neboť musí hlídat přítomné
zařízení před krádeží a nikdo jiný baterky vozit nemůže (není kdo).

100/12 = 8.4A

Pokud bych koupil 100Ah autobaterky (ty mají okolo 25kg, tzn. dají se
unést), tak jedna vydrží stěží těch 8 hodin. Provedl jsem test z 1/4
starou a dostal jsem se na čas 7:45 a pak to chcíplo. Pokud bych chtěl
mít jistotu, musel bych pořídit 150Ah. A to prosím 3x. Když se podíváte
na cenu, pohybuje se to okolo 4000 a výše.
K tomu bych potřeboval tři nabíječky, aby se daly nabít za jeden den
všechny, měnič na "snímač", měnič na notebook a stabilizátor na WiFi.
Suma náklady na baterie se vším všudy 17-18 tis. Za 4 měsíce to
nepotřebuju. Co s baterkami, co s měniči?

Centrálu hodím do kufru a jednou za 14 dní koupím 20l benzínu. Jinak vše
je. Po létě mi zbyce centrála, která je použitelná i v jiném případě.
Teď mi jde jen o to, jakou centrálu vybrat tak, aby si držela stabilní
napětí a průběh.

JM.