OT: dva VGA monitory k DEll Optiplex 330

Čtvrtek Květen 15 06:57:49 CEST 2014

Také si dovolím upozornit, že to není až tak úplně jednoduché - dostal jsem nový notebook DELL Precision 4700, tedy docela výkonnou stanici ale byla v ní videokarta tuším ATI a nezvládala situaci kdy na druhém monitoru (rozšířená plocha) jsem pustil přehrávání videa v YouTube. V 50% případů se primární monitor rozpadl na vodorovné barevné pruhy. Po vypnutí videa se sice občas vrátil ale zobrazení už nebylo stabilní, pomrkávalo a nedalo se s tím pracovat. Pomohl restart.
Neuvěřitelné bylo, co s tím prováděli servisáci z Dellu. Nejdříve přehrání BIOSu, pak SW v kartě. Následovala výměna karty. Pak opět přehrání SW v kartě a ještě jednou její výměna. Pak výměna základní desky (!!!) pak procesoru a teprve potom mi tam dali kartu NVIDIA, se kterou to jede jak z praku. Veselé bylo, že jsem jim tu kartu "radil" od začátku, protože u předešlého stejného notesu jsem ty problémy neměl. Vždycky měli vysvětlení před akcí (proč to dělají) divení po akci že to nepomohlo a pak vysvětlení před další akcí. Nezazlívám jim to, my to tak jsme nuceni dělat občas taky při hledání příčiny ale rozhodně velkou váhu přikládáme zákazníkově diagnóze - mnohdy bývá správná, nebo aspoň napoví. Holt mohli ušetřit.

Zdravím
L. Kručinský

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Ales Filip
Sent: Wednesday, May 14, 2014 2:22 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: dva VGA monitory k DEll Optiplex 330

Dobrý den,

Já bych se toho moc nebál. Ve starém PC jsem měl AGP nějakou Radeon 3600, a teď mám něco podobného v PCIe, a jede to naprosto bez problému v rozlišení 1680xcosi. Jenom ta stará karta se mi v Linuxu nepodařila rozchodit jako rozšíření plochy. Jela jenom jako zrcadlo. U té nové karty už takový problém není. Jeden monitor je v DVI a druhý ve VGA výstupu té karty.

S pozdravem,

--
  Aleš Filip
  Kutná Hora