OT: kapesni pocitace Sharp

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Květen 13 09:11:41 CEST 2014

Zdravím,

> [...]
>
> http://edgar-pue.tripod.com/sharp/index.html
>
> http://www.lehmayr.de/
>
> Jestli ta kazeta je jenom originál sharp, tak ty jsou tady:
>
> http://edgar-pue.tripod.com/sharp/files1251.html
>
> Pokud budete nahrávat, tak 16kHz wav mono (8/16 bit je jedno). 8kHz je málo
> (sharp má 4kHz) a dnešní šrotózní zvukovky to občas nedají - ne vždy
> přehrají ty 4kHz při 8kHz.
>
> Ještě bych se chtěl pamětníků zeptat na jednu věc - viděli jste tehdy
> někde, jak tomu rozšířit RAMku? Ve Francii se prodávala neoficiálně
> rozšířená na 64k (za víc než dvojnásobek 32k verze).

Viděli, úspěšně jsme tomu RAM rozšiřovali. Záleží ale na modelu.
Např. ve 1245 je 6116 (2k), ale dá se na ni piggybacknout 6264 - rázem je
celkem 10k RAM. Víc to nejde, není volno v adresním prostoru. V některých
modelech je na druhý čip dokonce místo, stačí připájet. Ovšem 64k už vyžaduje,
aby i v originále byla RAM stránkovaná, protože samozřejmě není dost místa
v adresním prostoru, minimálně 48kB býbá zaplněno ROM (u lepších modelů
rovněž stránkovanou). Pak tedy záleží, nakolik je pružný firwmare a kolik
RAM snese ještě zvládnout. Typickým příkladem je Sharp PC-E500S, kde se dá
opravdu z 32k udělat 64k pouhým dobastlením IO (mám dodnes doma :-) ).
Modely s RAM sloty se obecně dají upgradovat přes ty sloty :-).