Re: DIY galvanické cínování - umíte někdo?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Květen 12 11:50:55 CEST 2014

Tak jsem to schválně zkusil. Vzal jsem kousek staré desky, kterou jsem
cínoval někdy před 2 nebo více roky. Při pájení je pájka krásně rozlila.

Problém dělává stará cínovací lázeň. Bohužel ty lázně na bázi chloridu
cínatého mají životnost kolem 1/2 roku, maximálně 8 měsíců. Později
pak ten vyloučený povlak obsahuje asi nějaké intermetalické slitiny
a je velmi špatně pájitelný. Takže to chce namíchat novou nejmíň
2x ročně.

Pokud se povede vyladit to stripování cínu, tak by se ta cínová vrstva
klidně mohla pojímat i jen jako dočasně-ochranná. Pokud bude tišťák
dělaný do zásoby, tak po vyleptání na to dát aspoň tenkou vrstvu jako
ochranu, no a třeba po roce před osazováním ji sundat stripperem
a nanést novou. Cínovaní je akce na  minut, tak pokud to stripování
půjde stejně elegantně, tak ani tohle by nebyl problém.

PL