Cidla snimajici denni svetlo

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Květen 10 20:41:48 CEST 2014

Když o tom dále přemýšlím, tak mě to vlastně moc nepřekvapuje. FD v závěrném směru se chová skoro jako ideální proudovej zdroj. Při malém osvětlení se to do rozumných mezí dostane díky jeho parazitnímu paralelnímu odporu. Jakmile je ale osvětlení velké, jsou z toho prostě dva rozdílné proudové zdroje v sérii. Prochází proud daný tím menším a ten, co by chtěl dávat větší, začne generovat napětí, no a to samozřejmě vytáhne "střed" mimo rozsah napájení. Pokud to bude zrovna do záporna, nastane u TL082 phase reversal, čímž vznikne napětí kladné. Pokud je to do kladna, vyleze také napětí kladné:-)

PH

Od: Pavel Hudeček
Sice jsem to celé odcitoval, ale konec nepřečet:-) Těch 0,15 mA je divné. Nejsou ty FD obráceně? Pak by to mohlo v závislosti na okolnostech někdy chodit napěťově a někdy proudově.

Jaké napětí teda bylo na tom středu mezi nima?

Od: Pavel Hudeček
No, když tak koukám do DS, tak možná došlo k přetížení:
Graf na str. 4 končí u 2 mW/cm2. Přímé slunce je 100 mW/cm2, z toho nějaké desítky % v pásmu této diody. Předpokládejme tedy něco mezi 5-20 mW, čemuž by odpovídal proud dejme tomu 2-8 mA. S odpory 1k větší část tohoto rozsahu nedosažitelná. Chce to razantně snížit odpory, případně vynechat.

Od: Admin HWnews
Operak tam byl TL082 - zapojena jen polovina. Priznam se, ze doted
netusim co s tim. Tady doma to zase samozrejme chodi...
Fotodioda je tato
http://datasheet.octopart.com/SFH-205-F-Osram-datasheet-11782201.pdf

Jdu se kouknout co to je..."phase reverse"