OT skoro vikend

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Květen 8 18:10:10 CEST 2014

VIem ze je to neporovnatelene s tym co sa tu prebera
ale ja som posledne robil dosku 12*5 cm dvojstranu (generator pre SDR)
a tam je 48 blokovacich kondov.

:)

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Marek Peca
Sent: Wednesday, May 07, 2014 8:31 PM
To: HW-news
Subject: RE: OT skoro vikend

> Taková provokativní otázka: Těch skoro tisíc blokovacích kondenzátorů
> je tam dáno na základě datasheetů nebo zkušeností nebo pro sichr ?
> Svým způsobem bych taky dokázal navrhnout obvod (třeba stabilizátor
> +5V s
> LM7805) do kterého bych naflákal 851 blokovacích kondenzátorů ale
> tuším, že by to příliš srovnatelné nebylo... ;-)))

Jak to maji v CERNu, to nevim, ale pridam pristup, ktery jsem okoukal od chlapika z Xilinxich diskusnich for. S nim jsem se pri jednom pomerne malem (208 QFP) a neprilis zravem (~1W) FPGA a asi 6 komparatorech dostal na asi 150 blokovacich kondu. Presto ve mne pretrvava dojem, ze to neni spatny navrh.

Pro kazdou napajeci nohu mam co nejbliz 0402 C0G. Opodal to jisti 0603 X7R. Na volnych prostranstvich je potom "nf" blokovani reseno poruznu pohazenymi skupinami 0805 X5R. Dle doporuceni pana vzora pro kazdou velikost a matros zvolit nejvetsi C, samozrejme s prihlednutim k cene.

Mne tehdy (predloni) vyslo: 0402 C0G 2n, 0603 X7R tusim 2u2, 0805 X5R 22u.
Dnes to uz asi bude lepsi.

Ten vf konec je celkem jasnej, ten se moc osidit neda. Debata muze nastat u nf, zda mit hromadu kvalitnejsich a mensich, nebo mensi pocet z horsiho matrose. To uz asi zalezi na optimalizacnim kriteriu kazdeho, ale ja jsem celkem spokojen s milifaradem blokovani bez Y matrose (ci dokonce tantalu)
;-)

ZdraviM.