OT tokenizacia v bash a [ - dalsia programatorska perverzita

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Květen 6 13:25:47 CEST 2014

Stravil som niekolko milych hodin pokusom o napisanie podmieneneho postupu
prekladu v make, t.j. defacto (ba)sh skriptu.

$(OBJ) : $(OBJDIR)/%.o : %.c
	$(SHELL) --version
	if ["$<" == "$(TARGET).c"]; then echo "OK"; fi
	$(CC) -c $(ALL_CFLAGS) $< -o $@

C:/Program Files/Atmel/AVRTools/WinAVR/utils/bin/sh.exe --version
GNU bash, version 2.04.0(1)-release (i686-pc-msys)
Copyright 1999 Free Software Foundation, Inc.
if ["smoio.c" == "smoio.c"]; then echo "OK"; fi
"C:/Program Files/Atmel/AVRTools/WinAVR/utils/bin/sh.exe": [smoio.c:
command not found

Skusil som vsetky kombinacie [] [[]] ' a ", stale to vychadzalo rovnako.

Stravil som hodinku citanim manualu k bashu. Ruky by som za tu zlataninu
dolamal, je to taranina este viac bez ladu a skladu nez manual k make, co
som pokladal za vrchol stylu "samoluby *nixovy blabol".

Dalsia hodinka-dve ubehli frenetickym guglenim.

Potom som si vsimol navonok nesuvisiacu poznamku o medzerach...

Ja tu motivaciu chapem, zjednodusuje sa tym parsing, ale naozaj je take
tazke pre toho, co pisal ten manual, sa vzit do pozicie zaciatocnika,
resp. naozaj sa ten pisatel manualu nikdy so ziadnym zaciatocnikom
nestretol?

wek