OT elektro/stav - čím fixovat kabely pro podomítkovou instalaci

Milan Kratochvíl krata.milan na seznam.cz
Pondělí Květen 5 21:05:22 CEST 2014

Dobrý den,
je to tak jak píšete, zdivo je úplně stejné a jediný rozdíl je pokud
chceme malovat tak musíme shánět speciální barvy. Sanace byla jen uvnitř
na "nejhorších" zdech a to kolem roku 97.
Jinak jednoduché doporučení. Kde se zdivo setká s betonem či zemí tam se
po čase začne odchlipovat opadat atd... Tam kde jsme poctivě dali
"distanční vložku" tam nikde není problém. Zajímavé bylo i doporučení
jednoho zedníka. Udělali jsme venkovní omítku pouze 10cm nad zem a
zbytek je jentak našpricnutej betonem. Jednak to vypadá nějak lépe než
když byla omítka až do země a jednat tam kde to je tam není problém. Tam
kde je to sice nové (cca 5-15 let) ale setkává se omítka se zemí či
betonem je problém a to jak uvnitř tak venku. Jednak to vypadá jako
zasolení a jednak se to úplně rozpadá. Mám pocit, že si prostě ta omítka
tahá vlhkost ze spodu. V jednom místě jsem to pokusně vysekal, oddělil,
nahodil a od té doby je to tam v pohodě (cca 3 roky).
Jinak pro info já mluvím o domě kde bydlím a na novější části na krovu
je vypálen letopočet s rokem 1918.
Hodně trpělivosti.
Milan Kratochvíl